Ett superbra ridpass!

Idag körde jag ett blandat hopp och dressyr pass med Jero. Som uppvärmning byggde Riwer (Annas 3-åriga son) upp en "bana" med konor och så sa han åt mig precis var jag skulle rida. Han tyckte det var skitkul och det var nyttigt för Jero för det var snäva svängar och mycket tänkande.
  Sedan kom Anna för att hjälpa mig med hoppningen, ge bra tips och bygga hinder. Han hoppade 50 och 60cm utan problem. Sedan började han självmant kröka på nacken så då körde vi lite dressyr också. Han gick jättefint (för att vara han), varken Anna eller jag har sett honom kröka på nacken så förut, man kanske kan lära honom gå i form trots allt. 
  Sedan fortsatte vi med hoppnignen, vi skuttade över 60cm några gånger till och sedan på sista hoppet provade vi att höja till 70 och han klarade det galant! Det är så sjukt kul att se hur han blir säkrare i hoppningen för varje pass, mindre och mindre osäker på när han ska trampa av osv! Det är även ett stort + att han verkar tycka det är väldigt kul, det tycker jag med för den delen. :D
  Jag måste bara säga att jag är sjukt stolt över honom!!
 
Uppvärmningen ;)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

ah bra bra uppvermning sterker hjertat och själet

2014-04-02 @ 13:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0