Söndag

Helgen är slut och det är dax att gå och lägga sig för att orka upp till skolan imorgon. Det känns som om det kommer bli en bra vecka. På tisdag har jag ladugårdstur, vilket betyder att jag ska måste gå upp halv 5 för att vara med på mjölkningen och sedan ska vi vara nere i ladugården fram till lunch. Betydligt bättre än vanliga lektioner! Och på fredag ska alla lantbrukare åka till Elmia i Jönköping, för er som inte vet det så är det en superduperstor lantbruksmässa. Vartannat år är det utomgårds och varannat innomgårds, i år är det innomgårds vilket betyder att det är mer djur och sånt som har med det att göra istället för typ stora maskiner och redskap. Det ska bli skitkul i alla fall. :)
 
Idag har jag beställt lite grejer från Horsemeup för Jero råkade dra sönder sina tyglar när vi sprang runt och fånade oss i paddocken. ;) Dom åkte ner för halsen och han ställde sig på dom och drog upp huvudet. Så nu har jag beställt nya (skitdyra) så jag måste verkligen vara skiträdd om dom! 
Vantar (5 fingrar) 279:-
 
Vantar (3 fingrar) 299:-
Tyglar 995:-
Benreflexer 44:-
 
Ullsulor: 85:-

Kommentarer
Postat av: Ester Fontell

jääääävlar det var inga billiga tyglar :3

2013-10-20 @ 22:50:34
URL: http://titim.blogg.se/
Postat av: Ester Fontell

jääääävlar det var inga billiga tyglar :3

2013-10-20 @ 22:50:36
URL: http://titim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0