Ombytt galopp

Jag hade Xagovia som förväntat på ridlektionen. Hon gick väldigt fint idag och jag lyckades få ner henne i form riktigt bra. Sedan skulle vi rida i förvänd galopp runt spåret, hon var väldigt lätt att få in i rätt (fel) galopp när hon väl kunde hålla sig i nackskinnet och rusa iväg. Xagovia är som sagt en häst med väldigt mycket energi, ibland lite väl mycket energi och hon kan vara svår att få ner i varv. Men när man väl lyckas med det är hon jättefin! :) Jag är nöjd med dagens lektion, jag tyckte hon skötte sig ypperligt med tanke på hur hon är. :)
 
Nästa vecka är det valborg så då är lektionen flyttad till den 18 maj, då inga brukar ha möjlighet att komma på valborg. Onsdagen efter det är det hästbyte och hoppning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0