Saffranskladdkaka

För att välkomna brorsans hemkomst över helgen har jag bakat en kladdkaka med saffran och vit choklad till fredagsmyset. Den vart så himla god, detta är något jag rekommenderar starkt! Ingredienser: 100g smör 100g vit choklad 2,5 dl vetemjöl 2 dl socker 2 ägg 2 tsk vaniljsocker 1 paket saffran Gör så här: 1. Stöt saffranet tillsammans med lite av sockret i en mortel. 2. Smält smöret och den vita chokladen. 3. Blanda ihop alla ingredienserna i en bunke. 4. Häll smeten i en smord och bröad form. 5. Grädda i mitten av ugnen på 200 grader i 15 minuter. Tips: Gillar du kokos, strö formen med det istället för ströbröd. Toppen över i:et! Lycka till, det blir svingott kan jag lova!

Kommentarer
Postat av: Beatrice Jakobsson - Julkalender

Sv: Jag älskar färgen, vad kul att du är med och tävlar. Lycka till! :)

2014-12-05 @ 22:18:10
URL: http://beattriicee.blogg.se
Postat av: Beatrice Jakobsson - Julkalender

Sv: Ååå, vad roligt att du är med och tävlar. Lycka till :)

2014-12-07 @ 14:19:25
URL: http://beattriicee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0