Hemkommen från stallet

Nu har jag precis kommit hem från stallet, sitter fortfarande i ridkläder då det faktiskt är rätt skönt med ridbyxor och jag har inte orken att byta om. ;) Jero mådde bra, fast det börjar bli jäkligt lerigt i hagen igen, jag hatar det! Vi tog en ridtur, det gick bra och han stack inte en enda gång även fast han var väldigt pigg. Jag tror han mest försöker sticka när vi har någon annan häst med för han vill försöka trigga igång den och få den att springa med honom. Det värsta är att det funkar, russet har kommit på att det är superroligt nu och springer efter direkt. Förra gången han var med var det till och med han som försökte få igång Jero genom att dra iväg i galopp förbi Jero flera gånger. Tur att Jero inte hängde på för då skulle ju lilla Theo ha fattat att det funkade och då kommer han fortsätta. Han tycker det är skitkul och har Jero som idol. Jero och Theo kommer bli livsfarliga att rida ut på tillsammans!! 
 
I alla fall, på vägen hem från stallet plockade jag upp våran nyinköpta harv från grannen. (Jag körde alltså traktor). Det var en likadan som den vi precis har sålt fast aningens större och nyare. Jag var rädd att jag inte skulle få i hydralslangarna för det är inte min specialité direkt, men det gick bra! :)
 
Vår gamla, den är ute på blocket om någon behöver en ny harv. ↑
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0