Utvärdering av ridlektion

Jag fick rida en rätt liten D-ponny som heter Mirte. Hon var lite tjurig, gillade inte riktigt att borstas och sadlas. Men jag har varit med om betydligt tjurigare hästar. Ridskolan var rätt liten och trivsam, alla verkar känna alla och mycket mysigare än den i Enköping. Dom har ett stort ridhus som man kan dela upp i två. 
Lektionen: Först fick vi göra en egen uppvärmning med alla gångarter. Jag bara njöt av galoppen! Mirte var verkligen en ponny i beteendet och gångarterna. Hon tog korta ponnysteg och stannade då och då och vägrade gå (äkta ponnybeteende). Sedan skulle vi hoppa, svit vad kul det var! Det var tre kryss efter varandra, fast inte så nära varandra så det blev studs. Mirte tyckte det var jättekul, hon fick världens fart och bara flög över hindrena. Så härligt! Sedan fick vi göra en egen avslutning med alla gångarter där med innan vi gick in i stallet med hästarna. 
Jag har verkligen saknat ridskolan! Det är en helt annan grej mot att ha egen häst, även om jag verkligen älskar det med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0