En nivå högre!

Idag har jag kommit en nivå högre i min ridning - jag har hoppat över diken barbacka. Utan att ramla av. Vi tog oss över tre diken, det försa gick han bara över för att det var så litet. Det andra hoppade han över, hoppet gick alldeles utmärkt men han vejade för ett träd precis efter så jag hamnade lite på sniskan, men lyckades hålla mig kvar. Sista diket tog han ett stort hopp över, det kändes som att han gjorde det bara för att han tyckte det var kul och inte för att komma över för då hade det räckt med ett minimalt skutt. Det hoppet gick också super! :)
Jag har även fått uppleva en bilist som faktiskt respekterade oss. Han körde in till kanten direkt när han såg oss och väntade där tills vi hade gått förbi. Sedan väntade han tills vi hade gått en bit till innan han körde iväg lite långsamt. All credit till honom, han visste hur man visar respekt!!
 
Jag har även varit på Måns Ols och ätit för att fira min farfars födelsedag, 83 år. Ett stort grattis till honom! Det var väldigt trevligt, och mättsamt. Jag tog en kantarellrisotto, sjukt gott var det! Nu behöver jag inte äta på flera veckor! ;)
 
Utsikten på Måns Ols, dimman gick ihop med vattnet. Rätt häftigt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0