Praktik

Två praktikdagar är avklarade och jag är tillbaks i skolan. Jag fick ingen mjukstart i måndags utan körde igång för fullt direkt. Jag halmade 30 boxar, mockade ur 10, flyttade och vägde in grisar till slaktavdelningen, utfodrade mm. Jag fick en blåsa, och världens hosta och heshet av dammet inne i stallarna. Igår var det aningens lugnare, på förmiddagen hade jag inte speciellt mycket då dom rensade avlopp och tvättade med högtryckstvätt, sånt som man inte kan hjälpa till med. Men på eftermiddagen fick jag blötlägga tomma boxar, ge fåren vatten, hjälpa till med vaccinering av grisar (istället för kastrering). Först gick vi igenom alla och målade alla tjejer lila. Sedan motade jag in alla till spalten så att dom inte hade lika stort område att röra sig på medans Josefine gav killarna vaccinet och målade dom gröna vart efter som dom fick sin spruta. Sedan fick jag utfodra innan jag slutade för dagen.
Jag har träningsverk i varenda muskel, och det kliar som fan i halsen men kul var det! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0