Gårdagen

Igår var jag på Konferens på Hamra Gård - DeLaval:s försöksgård utanför Stockholm. Jag var där med fyra andra från skolan. Konferansen handlade om arbetsmiljö och säkerhet på gårdar för framför allt barn och ungdomar. Det var många olika människor som pratade, vissa var intressanta och vissa var mindre intressanta. Men dagen gav rätt mycket faktiskt. När man kom hem halv 7 var man rätt slut och då skulle jag iväg och rida på SORF.
 
Ridlektionen var riktigt rolig. Jag hade Taison igen och han gick ännu finare än förra gången (dressyr). Vi tränade mycket på Öppna och han var jätteduktig! Han var lättformad och bärde upp sig själv väldigt bra och hade bra motor. Det är så kul när det går så bra! :D
Nästa vecka är det markarbete eller hoppning och hästbyte, jag önskade Zulle. En jädrans stor och fin häst med världens personlighet. Jag gick in till honom i boxen första gången jag var där och jag föll för honom direkt!
 
Ladugården på Hamra gård ↑
 
Taizon ↑

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hästar som heter zulle verkar ha nån speciell charm ;)

Svar: Hihi, verkligen! ;)
Sofie Karlsson

2014-03-06 @ 17:43:39
Postat av: Anonym

/Ester

2014-03-06 @ 17:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0