Utverdering av hopplektion på Zulle:

Nu har jag precis kommit hem från ridningen. Jag är så jäkla glad för det gick så himla bra! Jag var rätt nervös innan eftersom att sulle är så stor (närmare 1.80m) och förra gången på markarbetet drog han ner huvudet efter hindret vilket gjorde att man tappade balansen.
Idag hade han väldigt bra framåtbjudning vilket gjorde att han var mycket lättare att arbeta med. I första högergaloppen på uppvärmingen fick han till och med lite fnatt. Han gnäggade till, hoppade in i galopp, drog ner huvudet och galopperade i en väldigt slängig galopp. Men det var mest kul att se att han var pigg, för sedan skötte han sig utmärkt!
Själva hoppningen gick också super. Vi hoppade två rätt låga hinder efter varandra på långsidan på böjt spår. Rätt svårt att förklara... Men han lyssnade i alla fall jättebra på alla mina hjälper och hoppade hindrena jättefint.
Jag fick mycket beröm efteråt, både av ridläraren och de andra i gruppen. Det är superkul att få höra att andra tycker man är duktig ibland! Det gjorde min kväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0