Hopplektion

Ikväll red jag och Elvira en lektion för ägaren till ridhuset. Elvira red lilla Wizze och båg lånade tränarens häst, Lion. Poängen med det var att jag måste jobba på mitt självförtroende i hoppningen så det ska gå bättre med Lycke. Lions är en stor tävlingshopphäst, tävlad på 1.10, som hoppar allt man styr honom på och gör inga dumheter över huvud taget. Det kändes som att det behövdes en hopplektion som man kunde vara avslappnad på. Det var i alla fall väldigt roligt och lärorikt, vi hoppade gissningsvis 80 cm vilket är mer än vad jag har hoppat på väldigt länge. ;) Jag har tyvärr ingen bild på honom så ni får nöja er med lilla Lyckpesfaks <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0