Plexus

Ni kan aldrig gissa vad jag har gjort idag!?
Jo, jag har varit och provridit en häst som jag troligtvis ska ha på foder i sommar och om allt går bra köpa honom nästa sommar! Så jävla glad! :D
 
Plexus, som han heter, är en brun före detta kallblodstravare. Fast han räknas knappt som travare då jag inte tror att han gjorde något lopp. Han är född 2004, alltså 10 år och hans nuvarande ägare har haft honom sedan han var fyra men har inte tiden för honom längre. 
 
Jag fick börja med att borsta honom, han var väldigt charmig och gosig! Sedan fick jag hoppa upp och rida i paddocken. Han hade en bomlös sadel vilket jag inte var jätteförtjust över, men det är ju lätt att fixa om jag tar hem honom. Särskligen eftersom han och Jero är precis lika stora så det är bara att jag använder samma sadel till båda om jag inte har lust att köpa en egen till Plexus.
I alla fall, han var jätterolig att rida med fint steg, dock ingen nybörjar häst då han var rätt stark men inte dum på något sätt. Han försökte testa mig en hel del i början men mot slutet hade han fattat vem det var som bestämde och skötte sig under all kritik!
 
Sammanfattning: Jag tycker det var en väldigt rolig häst som jag mer än gärna vill prova och lära känna under sommaren!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0