Santa Cruz

Idag har Lycke, Elvira och jag vart ute på vilda äventyr. Vid kl 10 imorse åkte vi iväg i snöstormen mot Västerås och glada hästen i Spiltan för att prova ut en hoppsadel åt lilla Lycke. Ditvägen gick bra, vi fick sladd en gång när vinden fick tag i transporten men Lycke höll sig lugn och var inte ens svettig när vi kom fram (han svettas i princip alltid). Väl där provade vi två sadlar och valet var lätt då den ena kändes mycket bättre än den andra, den var en tusen lapp dyrare, men jag tror verkligen det är värt det i slutändan. Det blev en Santa Cruz som satt som en smäck på Lycke och var superskön att rida i. Jag fick även med mig Thidemanntyglar. Vägen hem gick inte ens i närheten av lika bra som vägen dit. Lycke stod och stampade redan vid start och efter ett tag valde vi att stanna för att se så inget var fel, men allt var som det skulle förutom att han dröp av svett. Vi åkte vidare och efter ett tag kom världens duns och hela ekipaget gungade till. När vi kom ut på landsvägen stannade vi igen för att kolla så att allt var som det skulle och då var grimslaftet av och fästet till bommen hade gått sönder, alltså stod han helt löst. Detta ledde till att vi fick lasta om honom till andra sidan i transporten som var hel mitt ute på landsvägen. Tur att Lycke är så lätt att lasta men det är inget att rekommendera. Men vad hade vi för val?! Vi kom i alla fall hem helskinnade alla tre till slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0