Visa respekt för ryttare!!

Hela förmiddagen var vi och hade luciaträning och pyntade våran vagn med granris som ska användas som scen. Jag tror faktiskt det här luciatåget kommer bli riktigt lyckat. :)
 
Efter lunch framförde jag min muntliga argumentation om att föräldrar är dåliga förebilder åt sina barn. Det gick rätt okej ändå tror jag. Hanna pratade om något som jag tyckte var riktigt bra att ta upp: Bilförare som inte visar respekt för hästar. När man är ute och rider längs en väg så slickar bilarna ens sida i full fart! Jag blir så jäkla irriterad. Dom tycker väl att vi ryttare ska hålla oss borta från vägarna, vilket knappast är möjligt! Dom som kör borde vara väldigt medvetna om att om det händer en olycka där en häst och ett fordon är inblandat så är det ALLTID förarens fel, inte ryttarens. Det är föraren som ska hålla avståndet till ryttaren och inte tvärt om. Så länge något händer när mototorn är igång så är det föraren som blir straffskyldig! Det gäller även om fordonet står still med motorn igång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0