Ett riktigt skitjobb

Idag har jag flyttat dynga på dyngstacken så det får plats mer. Ett riktigt skitjobb bokstavligt talat. Innan det var jag på allahelgonafika hos min faster med delar av min släkt. Och innan det var jag i stallet. Först red jag, Maya och Anna en sväng men inte långt alls då Maya ville prova att rida barbacka för första gången. Det gick super, hon var jätteduktig! Eftersom vi red en så kort sväng fortsatte jag i paddocken efteråt, vi körde mest dressyr men vi tog även några skutt över ett litet hinder. Han var jätteduktig, det är sjukt hur trött han blir efter ett pass i paddocken då han behöver tänka. Han är ju inte ett dugg van att tänka, utan det skulle ju bara gå fort frammåt, Nu föröker jag få honom att vara samlad med "krökt" nacke, han är sååå duktig men han blir sååå trött. Men det är i och för sig bara bra. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0