sunny sunday

Idag har jag hunnit med rätt mycket. På förmiddagen kollade jag på det nya vampire diaries avsnittet och två gossip girl avsnitt.

På eftermiddagen åkte jag till stallet och red två hästar. Först hjälpte Anna (stallägaren) mig med att hoppa med Jero eftersom han totalvägrade förra gången. Idag gick det super, man måste bara hitta ett sätt att överlista honom så att han inte hinner tänka. Hans problem är att han vill visa att det är han som bestämer och han är ju så inne bängen stark. Om det inte var för det så skulle han kog kunna bli en riktigt bra hopphäst, han har absolut inget problem med höjden. Så det är väl bara att jobba med det. :)
Sedan red jag även Harpan, Anna höll en liten lektion med mig, först lite dressyr och sedan lite hoppning. Hon var jätte duktig men jag var helt slutkörd efter för hon är så himla seg så man måste skänkla hela tiden, och ändå går det i slowmotion.

Efter middagen satte jag mig och harvade (för första gången i mitt liv) i en och en halv timme. Det gick bra och jag tycker att det kan vara rätt mysigt att sitta och köra traktor när det är mörkt ute och man behöver ha arbetsbelysningen på. ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0