Sep. 22, 2013

God kväll!
Idag har jag varit i stallet igen och ridit ut med Anna och Maya. Det blev inte en särskilt avslappnad tur, Jero stack två gånger i traven. Han blir som sten i munnen och drar iväg, det finns inget man kan göra för att stoppa honom. Det är bara att hålla i sig och hoppas på att han stannar när vägen tar slut. Men det är ju inte hans fel, han har ju blivit lärd att han ska trava så fort han kan när han var en travhäst... Jag måste försöka skaffa mig en bra tränare som kan hjälpa mig med honom.

Jag har även övningskört för andra gången i mitt liv, pappa ställde upp lite pinnar och "plankor" på stvallbacken och så fick jag öva på att parkera och att köra upp med ena hjulet på en planka så att jag får lite uppskattning av var hjulen sitter. Det kan ju ha sin fördel att veta det. ;)
Sen efter middagen gick jag ut i ladugården och var med på mjölkningen och så fick pappa ledigt från den idag.

Nu ska jag gå och kolla på någon deckare innan jag går och lägger mig. Imorgon åker jag tillbaks till skolan. -.- God natt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0