Söndag

Det har varit en rätt hektisk dag och en hel del har hunnits med. Dagen började med att jag fick gå upp rätt tidigt för att åka till stallet, hästarna hade ingen mat kvar så jag fick köra dit frukost åt dom. Jag red även en snabbis och vi provade galoppen igen, första gången på ett rätt bra tag då han har dragit iväg så mycket. Men det gick super, eller först travade han bara jäkligt snabbt men jag saktade av och provade igen och då gick det. Han var superduktig och drog inte ens i galoppen.
 
Halv 11 hämtade hela familjen plus morbror mig för att åka vidare till hårsbäcksdalen - ett naturreservat fullt med blåsippor och vitsippor. Vi brukar ta en promenad där varje vår för det är så jäkla fint!
 
Efter lunch åkte jag iväg till Ransta för att påskpyssla med Camilla. Egentligen skulle väl vi vara där för att koma med kreativa ideer och hjälpa barnen men då det knappt kom några barn slutade det med att vi bara satt och pysslade själva. Det var riktigt trevligt i alla fall. :)
 
När jag kom hem gick jag ut i hagen för att dra ur mälor ur störar, jag ska byta ut taggtråden mot eltråd nu när det ska bli en hästhage på det är förbjudet med taggtråd till hästar. Jag har gjort roligare saker i mitt liv och jag fick jäklans ont i händerna men det är bara att käpa på för det måste göras!
 
Och nu sitter jag här framför dumburken och har tittat ut allt som jag måste köpa från Bole innan hästarna kommer hit, bl.a spångrep, hinkar och täckeshängare. Nu ska jag trampa på crosstrainern en halvtimme innan jag går och lägger mig. God natt gott folk!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0