Utverdering av ridlektion

Gårdagens lektion gick rätt bra. Jag red på Xagovia för första gången, ett fuxsto. Hon var väääldigt pigg och rätt stark, vilket inte var en höjdare när vi skulle jobba på gångartsbyten osv. Fattningarna gick jäkligt bra och hon var superlätt att få in i galopp, avbromsningarna gick ju inte lika bra då hon inte ville stanna i första taget. Vi jobbade mycket på volterna. Först skulle vi ha halva volten i skritt och andra halvan i galopp, och sedan gjorde vi samma sak fast i trav och galopp. Det var väl en bra övning och jag kände att Xagovia lyssnade mycket bättre i slutet och var mer lätthanterlig. 
 
Sammanfattning: Jag tycker att det gick bra och Xagovia var en kul häst att rida som jag gärna har fler gånger!
 
Bild tagen från Sorf's hemsida
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0