Schemat är här

Såhär ser mitt schema ut för höstterminen -14. Jag kan ju säga att jag blev rätt besviken först när jag såg det, liksom tre engelska lektioner på en måndag hur kul är det?! Men som tur är har jag och Camilla exakt samma schema. Och tillsammans kan vi göra det allra tråkigaste roligt!
 
I alla fall, jag tänkte att det kanske kunde vara lite skojsigt för er att höra om mina lektioner. Jag har ju en del "udda" grejer. Så här är en lista på alla lektioner:
Engelska 6 - det är ett tillval till oss som har valt högskolebehörighet. Medans dom andra läser röjsåg. -.-
Matte 2a - Utökad kurs, alltså helt frivilligt. Jag måste vara dum som faktiskt lägger till den!
Svenska 2 - obligatoriskt för alla!
Religion - Påbörjas först nu, så vet inget om det. 
Samhällskunskap - samma som föregående kurs.
Idrott - Har vi bara i tvåan och trean. Är rätt taggad faktiskt!
Lantbruksdjur - Man lär sig framför allt om grisar och kor, beteenden, skötsel osv. Vi får även lära oss om foder mm.
Växtodling - Som ni hör på namnet får man lära sig hur man odlar. Vi pratar om olika jordar, växter, gödning osv. För att få växterna att trivas så bra som möjligt.
Naturbruk - Alla som går naturbruk oavsätt inriktning läser det här. Det är en 200p kurs som man måste få godkänt i om man ska få sin examen. Här ingår allt mellan himmel och jord som t.ex traktorkortet.
Djurens biologi - Ska jag vara ärlig har jag ingen aning om vad skillnaden mellan det här och lantbruksdjur är...
Maskinlära - Här lär vi oss allt vi ska kunna om maskiner och redskap. Allt ifrån hur motorer funkar till hur man ställer in plogen rätt. Även de praktiska delarna under vårbruk och skörder tillhör det här ämnet.
MAVÄ - Jag har inte den blekaste av vad det står för, men med tanke på vilken lärare jag har så borde det ha något med växter att göra. :p
 
Det var nog alla ämnen för tillfället. Jag måste bara säga att jag älskar min skola och jag längtar tillbaks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0