Lyckat med Lycke

Efter skolan idag åkte jag och Elvira iväg med Lycke för ett markarbete/hopp -pass i ridhus. Jag är så himla stolt över min filur! Till en början gick han hur fint som helst både in och ut i transporten. Inne i ridhuset var han väldigt lugn jämfört med vad han har vart de två andra gångerna. Vi började med att gå på en fyrkant med en kon i varje hörn för att få honom att lyssna, en riktigt bra övning att göra i början, det är ett starkt tips om man har en häst som bara vill springa iväg och inte lyssna. Efter det gick vi över tre travbommar vilket gick som en dans, han nuddade inte en enda bom! Nästa övning var att ta sig över ett minihinder, och när det gick bra la vi till ett till på andra långsidan. Som avslutning höjde vi även hinderna en aning. Han var så jäkla duktig, min stjärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0