Utvärdering av 2 ridpass

Ridlektionen igår på SORF:
Vi hade dressyr och jag red Taizon. Jag befarade det värsta då han var så "tung" förra veckan och bärde inte upp sig själv särskillt bra och han hade inte direkt någon egen motor och det var absolut helt omöjligt att forma honom. Den här veckan var det en så stor skillnad! Jag lyckades forma honom lite, han var inte alls lika tung och han hade egen motor. Vi jobbade mycket på volterna och han spårade riktigt fint och jag tycker nog faktiskt att han är lite extra duktig i galoppen. Riktigt nöjd är jag i alla fall. :)
 
(Bild från sorfs hemsida)
 
Ridpass på Jero i paddocken:
Imorse red jag Jero i 50 min inne i paddocken. Jag är så sjukt stolt över honom! Vi började med att öva lite dressyr i volter, serpentiner osv. Han gick så sjukt fint, jag har nog aldrig sett honom gå så fint förut. Han gick i form redan från första början och han var lättjobbad och lyssnade väldigt bra på mina hjälper. 
  Sedan körde vi även lite hoppning på låga hinder. Det märks på hela honom hur kul han tycker det är, men han är fortfarande väldigt osäker och tycker det kan bli lite smått läskigt. Men det går bättre och bättre för varje gång och idag vejade han inte en ända gång vilket är en stor förbättring! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0