Stackars häst! <3

Jag lider med Jero! Han har lera i hagen upp till knäna, nu även snö. Han har ingen bra mat; mögligt hösilage. Han har gått ner massor i vikt, man ser hans revben, han har alltid haft lite fett på kroppen. Nu är bara benen kvar. Antingen beror det på hans mat, vilket inte skulle förvåna mig för fem öre, eller så är han sjuk på nåt sätt. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, det är hemsk att se honom ha det så här! Det bästa skulle vara att ta hem honom hit med torrare hagar och bra mat men det funkar inte så länge jag går i skolan för jag har ingen här som kan tänka sig ta hand om honom när jag inte är hemma. Det känns nästan som om jag skulle kunna hoppa av skolan bara så att han kan få ha det bra. Men det kan jag ju inte göra... Detta är bara ett rent helvete, jag vet varken ut eller in! :(
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Soya fick Agassi att gå upp i vikt igen så det kanske kan funka? Du kan ju också köpa egen mat så vet du själv att det är bra? :) Hatar lera ;(

Svar: Ja, soya kanske man kan prova. :) Jo, jag skulle kunna köpa egen mat men jag vill inte ge Anna mer jobb med att ge alla olika mat + att det är jättesvårt att hitta hö då det är en bristvara det här året. :s Men man kan ju leta i alla fall. :)
Sofie Karlsson

2014-01-12 @ 21:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0