Äkta eller falska vänner?

Hur ska man kunna veta om en vän är av äkta material som kommer ställa upp för en i ur och skur?
 
Personligen, efterson att jag är så pass blyg så blir jag inte kompis med vem som helst. Jag måste känna att jag kan lita på personen innan jag börjar känna mig bekväm och kunna börja prata mer. Ju mer personen anförtror sig åt mig, ju mer litar jag på hen och kan prata om djupare, mer personliga saker.
 
Jag har inte supermånga vänner då många anser mig som tråkig innan dom börjar känna mig och jag börjar våga prata och bjuda mer på mig sjäv. Jag förstår dom, jag skulle också tycka jag var tråkig. Men de vänner som verkligen har fått se MIG är vänner jag litar på och som jag vet kommer ställa upp om jag skulle behöva något.
 
Tillbaks till frågan, hur vet man vilka vänner man kan lita på?
- Jag tror inte det finns något direkt svar på det. Bara lyssna till hjärtat och magkänslan, och även på hur personen i fråga litar på dig.
Har du något bättre svar på den här frågan tycker jag du ska kommentera det.
 
Det är inte lätt att hitta riktigt bra vänner, men ta tillvara på dom du får!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0