Jobb, jobb, och mera jobb

Hemma efter första dagen på jobbet och jag är mer eller mindre död. Jag började kl 7, att komma upp var inga som helst problem, jag blir så pigg när det är ljust ute. Vi började i "gamla ladugården" där dom har kalvar, lite kvigor och ett antal kor som ska kalva, sinläggas eller mår dåligt på något sätt. Där ska kalvarna få mat, det ska mjölkas i spann och det ska ströas. Jag fick även farklarat allt som skulle göras där på eftermiddagen då dom planerade att låta mig fixa det själv. Efter det följde jag med för att hämta hem kor som ska kalva, jag fick köra traktorn, niiiice! 
 
Kl 10 cyklade jag hem för en paus. Då åkte jag och familjen in till stan för att handla och äta pizza/sallad. Jag tog en pastasallad med fetaost, den var ljuvlig! Och mättsam.
 
På vägen hem lämnade familjen av mig på jobbet. Jag började i "nya ladugården" där dom har alla mjölkkor och robotarna. Jag fick dra ner skit från liggpallarna och ströa, göra rent vattenkar och foderstationer. Sedan fick jag även hjälpa två kor till robotarna. En som inte ville gå dit av ren lathet och en som ville gå dit men behövde mjölkas manuellt då spenarna satt konstigt så roboten inte kunde hitta rätt. Efter det gick jag till gamla ladugården och gjorde samma prosidur som på förmiddagen. Jag slutade vid halv 5, så har bara jobbat 6.5 timmar totalt. Men det räckte gott och väl, jag är inte van att jobba såhär.
 
Ni behöver inte oroa er, ni kommer inte få ett sånt här inlägg efter varje dag. Nu ska jag ut till mina sötnosar (hästarna), stackarna är överfallna av bromsar. :(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0