Förändring

En sak jag har insett nu de senaste månaderna är hur mycket jag har förändrats. Bara det senaste året sedan jag började gymnasiet har jag blivit en helt annan människa, på ett positivt sätt enligt mig. 
 
Idag är jag mycket mer framåt och öppen, jag kan föra ett samtal med människor jag inte känner och jag kan bjuda mer på mig själv runt mina kompisar. Visst, det kan fortfarande bli betydligt bättre, men jämför man med hur jag var för bara ett år sedan så har det blivit väldigt bra med min blyghet. Då kunde jag svara på tilltal från personer jag inte kände, men så mycket mer var det inte. Jag vågade inte bjuda på mig själv även fast jag ville. Jag är så glad för att det inte är riktigt så längre, tänk hur framåt jag kommer vara om ytterligare ett år. Förhoppningsvis.
 
En annan sak som har förändrats är mitt intresse för maskiner. För ett år sedan tittade jag inte åt maskiner, eller visst jag tyckte det var kul att köra traktor men det var också allt. Idag gillar jag verkligen maskiner, traktorer, bilar osv. Jag kan mycket fler märken, hur dom ser ut och deras bra/dåliga sidor. Även motorer har jag fått större kunskap och intresse för. Har man gått i samma klass som 7 maskinintresserade killar är det kanske inte så konstigt att även jag har fått upp synen för det. Man blir väl som man umgås!
 
Det är väl det allra tydligaste förändringarna, men det finns massa små förändringar som man inte märker av så väl. Dom förändringarna har nog bara mina allra närmaste vänner och släktingar märkt av, och så får det förbli för nuet. Det jag kan säga med säkerhet är att min utveckling går åt rätt håll, fortsätter det så här kommer det nog bli något av mig med! ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alfhild

Du har alltid varit världens bästa!

Svar:
Sofie Karlsson

2014-06-26 @ 06:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0