Usch, vad surt!

Varför kan hovslagare aldrig komma när dom ska??? Idag skulle han ha kommit kl 13 för att fixa nya skor åt mina sötnosar, Jero har tappat en och kan inte gå på grusvägar utan att ömma mängder! Jag SMS:ade direkt när jag vaknade för att försäkra mig om att han skulle komma eftersom jag inte ville åka hem från skolan helt i onödan. Och visst, han skulle komma men han skulle eventuellt bli lite försenad. Hur som helst så kommer mamma och hämtar mig i skolan och jag åker hem och gör iordning allt som att ta bort all halm i ligghallen så att han kunde stå där med alla sina grejer och sko dom. Kl 14 är han fortfarande inte där och jag har inte hört ett ljud från honom. 14.30 får jag ett SMS där han skriver att han inte hade tid att komma till mig idag ändå och frågar om det går bra på lördag istället. Då hade jag alltså tagit ledigt från skolan helt i onödan, från våra sjukt roliga lektioner, jag har åkt 6 mil med bil helt förgäves och jag flyttade all halm bara för att lägga tillbaks den direkt efter. Usch, vad sur jag blir! När jag till och med kollade med honom så att han verkligen skulle komma! Det är så fult gjort! Men vad ska man göra? Det är väl bara att gilla läget....
 

Kommentarer
Postat av: Alfhild

Ja, och vi fick köra 12 mil i onödan!

2014-05-16 @ 07:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0