Lässtudio + laggarbosvett

Idag var det ingen vanlig tråkig skoldag. Vi började halv nio som vanligt med gemensam frukost för alla, vilket betydde att jag inte behövde gå upp ur sängen förens kvart över 8. Under frukosten var det även lässtudio, läraren läste någon tråkig text och vi fick läsa tidningar som var utspridda över borden. Skolan var även så generös så vi fick välja varsin pocketbok att ta med oss hem. 
 
När detta var avklartat var det dax för laggarbosvetten, motsvarande skoljoggen. Vi som var lite hurtiga sprang en runda på 4,5 km medans dom lata gick en tipspromenad på 3 km. Och gissa vad!? Jag kom tvåa av alla tjejer som sprang och jag kom först av alla (4) i klassen som sprang. Det trodde jag aldrig! Dom hade världens största prisbord så priserna räckte åt alla, även till dom som bara gick tipspromenad. Men jag fick välja pris näst först så jag valde i alla fall en svart t-shirt med ösbyloggan, det går alltid åt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Gojjan

Va kul! Grattis till andra plats!

Svar: Tack så mycket! :)
Sofie Karlsson

2014-10-10 @ 19:45:55
URL: http://www.nattstad.se/gojjan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0