tömkörning

Idag har jag tömkört båda hästarna ute på stubbåkern. Ett helvetes pass med Jero och ett himelskt pass med Lycke. Jag tog av nosremmarna från deras träns för att se om dom skulle trivas bättre med det, många hästar gillar ju att tugga när dom jobbar. Jag fick verkligen ångra att jag hade tagit bort Jeros, hela passet blev en enda stor maktkamp. Han bara gapade och drog som bara tusan. Det gick verkligen inte att kontrollera honom och han lyssnade inte för fem öre, jag blev så förbannad! 
 
Sedan tömkörde jag Lycke och det gick som en dans, jag bara gick och log hela tiden. Han var så jäkla fin och gick som en klocka på tygeln hela tiden. Jag provade även att använda gummisnodd och det funkade ju hur bra som helst. Det kan ju vara bra att ha det som hjälpmedel i början i alla fall. Jag tror verkligen det kan bli något stort av den här hästen! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0